SINUZITA - TRATATA FARA MEDICAMENTE

    Sinusurile sunt cavităţi umplute cu aer, amplasate în spatele pomeţilor, deasupra ochilor şi a nasului şi în spatele globilor oculari.
Ele pot fi considerate mici centre de control a calităţii aerului, asigurând încălzirea, umidificarea şi purificarea aerului pe care îl respirăm, înainte ca el să ajungă în plămâni. În cazul în care, din diverse motive, aerul rămâne blocat în sinusuri, presiunea creşte şi mucozităţile stagnează creând condiţii pentru multiplicarea bacteriilor şi a altor microorganisme. Ca urmare, apare infecţia sau o inflamaţie a sinusurilor.

    Exista doua tipuri de sinuzita: acuta (cu debut brusc) si cronica (pe termen lung). In ambele cazuri, simptomele pot include: dificultati de respiratie nazala, dureri in spatele ochilor, sensibilitate la nivelul obrajilor, congestia sinusurilor, dureri de cap, localizate mai ales în zona frontală, scurgeri nazale purulente, senzaţia de nas înfundat, diminuarea simţului mirosului, ameţeli, dureri în zona maxilară.



Cauze fizice
    Sinuzita acuta dureaza mai putin de 4 saptamani. In cele mai multe cazuri, sinuzita este precedata de o raceala banala cauzata de un virus, de o alergie sau de o iritatie produsa de substantele poluante din mediu, de aerul rece sau fum de tigara.
    Sinuzita cronica este recurenta, dureaza mai mult de 12 saptamani si poate fi cauzata de infectii ale tractului respirator superior, alergii, deviatie de sept sau alte conditii anatomice si fungi, polipi nazali, abcese dentare, fumat ori un sistem imunitar slabit.

Cauze mentale si emotionale
    Când am sinuzită, am un blocaj la nas şi sinusurile sunt afectate. Această infecţie a sinusurilor are legătură cu neputinţa mea faţă de o persoană sau o situaţie: nu o pot suporta sau nu ii mai suport "mirosul" puternic. Simt că mă sufoc, mă "ustură”... Sau este posibil să presimt un pericol sau o ameninţare, care stârnesc o frică în interiorul meu. Pericolul poate fi real sau imaginar: rezultatul va fi acelaşi. "Miroase urât treaba asta". Adevărul este ascuns sau deformat şi din această cauză mă simt inconfortabil. Este posibil să ma aflu într-o situaţie din care am impresia că nu există nicio ieşire şi că mă aflu intr-un impas? Pot avea impresia că "ceva nu miroase bine", că există ceva ascuns sau că cineva face ceva pe la spatele meu.
    Mă opun, deoarece refuz să las aerul să intre pe nas. Creativitatea mea va fi foarte scăzută şi am tendinţa să lucrez intr-un mod mai raţional. Simt multă iritare, deoarece mă simt limitat, fără spaţiu de manevră. Mă simt forţat, comprimat "strivit ca o lămâie", atât in ceea ce priveşte spaţiul vital (sinusul maxilar) cât şi timpul (sinusul frontal). Mă aflu într-o situaţie in care există o ierarhie: pentru că mă simt supus şi primesc mai puţine informaţii decât dacă aş fi avut putere de decizie, am impresia că trebuie să suport fără să cunosc toate elementele fiecărei situaţii. Deoarece nu pot să înţeleg totul, pot intui anumite lucruri, dar nu am nicio confirmare că ceea ce simt este adevărat şi acest lucru mă deranjează mult. În loc să îmi ascult vocea interioară, las vechile mele scheme mentale să îmi dicteze comportamentul.
    Îmi reprim emoţiile, angoasa şi 'frica' mea că nu sunt iubit. Mă simt strâns de gât. Neputinţa mea mă fac să mă ascund în iluzie şi în revoltă. Am impresia că mi-am ratat viaţa... Sinuzita "explodează" când nici eu nu mai pot şi sunt pe care să explodez emoţional. Nu mai pot trăi în siguranţa vieţii organizate şi rigide, pe care mi-am creat-o. Nu mai pot trăi în funcţie de ceilalţi, pe care îi folosesc ca pe nişte balize de salvare. Am nevoie de repere noi şi să imi afirm autoritatea. Mesajul pe care trebuie să il înţeleg este acela de a simţi iubirea din jurul meu şi de a o inspira cât mai adânc în mine.

Atitudine sanatoasa
    Nu mai am nevoie sa fac tot timpul compromisuri. Am incredere in vocea mea interioara, pentru a afla ceea ce este bun pentru mine. Las tandretea sa intre in viata mea. Am incredere in mine si pot in sfarsit sa vad lumina.

Tratamente naturiste pentru sinuzita

Cataplasme / Comprese
1. Se zdrobeşte o frunză mare de varză şi se amestecă cu suc de lămâie, cu şase linguri de praf de argilă şi cu puţină apă călduţă. Pasta obţinută prin amestecarea acestora se aplică pe sinusurile afectate. Cataplasma se fixează cu ajutorul unui bandaj şi se lasă până se usucă.
2. Bitterul suedez poate fi folosit sub forma de comprese care se aplica pe frunte in fiecare seara, timp de 15 minute. Pentru a evita iritarea pielii, va ungeti inainte cu alifie de galbenele.
3. Se dau pe razatoare o radacina de untul-pamantului si una de hrean (sau doar hrean). Se pun intr-o bucata de tifon si se aseaza pe frunte, aproape de radacina nasului, mentinandu-se 10-15 minute, în funcţie de cât de sensibilă vă este pielea. Inainte de aplicare, să vă ungeţi cu alifie de gălbenele.
Observatii:
    Cataplasma va declansa un proces puternic de lacrimare si de eliminare pe cale nazala a secretiilor, care trebuie lasat sa se desfasoare cat mai mult timp. Se repeta vreme de 5-7 zile la rand.


Ceai
    Infuzia sau decoctul de cuisoare trateaza infecţiile respiratorii (răceala, gripa, sinuzita), sunt un foarte bun expectorant si ameliorează durerile în gât.

Picaturi
1. Se aspiră în fiecare nară, de două ori pe zi, câte o jumătate de linguriţă de suc din frunze proaspete de varză alba.
2. Se pun în nas picături de lămâie (câte 2-3 picături, de câteva ori pe zi) sau de tinctura de propolis 5% (câte 5 picături în fiecare nară, de 3 ori pe zi).
3. Se picura, în ambele nari, o data pe zi, timp de 2-3 zile la rand, suc din radacina de Cíclama salbatica (Cyclamen coum).


Inhalatii
1. Se fac inhalatii de aburi cu ulei volatil esential de brad, menta, cimbru, cuisoare sau eucalipt. Se toarna 1-2 litri de apa clocotita intr-un lighean nu prea mare, se pun 3-5 picaturi de ulei aromat si se inhaleaza aburii, acoperindu-va capul cu un prosop mare.
2. Se inhaleaza aburii de la urmatorul preparat: un căţel de usturoi ras, o linguriţă cu oţet de mere şi 500 ml de apă clocotită. Puneţi-le într-un lighean şi staţi cu faţa în aburi, cu capul acoperit cu un prosop, timp de 20 de minute. Repetaţi procesul de două ori ori pe zi.
Observatii:
    Aceste inhalatii fluidifica secretiile si ajuta la drenarea sinusurilor. Puteti stimula circulatia la nivelul sinusurilor, prin apasari repetate cu degetele aratatoare, la radacina nasului, sub sprancene si la baza pometilor.
    Nu ieşiţi din casă după ce aţi făcut aceste inhalaţii, deoarece sinusurile sunt deschise, iar durerile şi inflamaţia se pot acutiza.

Spalaturi
    Se dizolva o jumatate de lingurita de sare intr-o cana cu apa calda, tineti acoperita una din nari, iar apoi incercati sa trageti pe nara opusa lichidul (din palma facuta caus). Repetati apoi operatia folosind si cealalta nara. Spalaturile se fac de mai multe ori pentru fiecare nara, dimineata si seara sau ori de cate ori este nevoie.

    O data pe saptamana, timp de sapte saptamani la rand, se face urmatorul tratament: se piseaza putin usturoi si se amesteca cu sare, apoi se pune acest amestec sub limba si sub buza superioara. Se tine timp de 3-4 minute. Aceasta face sa curga mult lichid si puroi din sinusuri. Este bine ca dupa aceea sa realizati spalaturi nazale.

Atentie !
    Alcoolul produce inflamatia mucoasei nazale si a sinusurilor, agravand sinuzita. Deasemenea, fumul de tigara usuca mucoasa respiratorie si favorizeaza inmultirea bacteriilor.
    Produsele lactate permit formarea mucozitatilor in caile respiratorii si sinusuri, de aceea nu se consuma in caz de sinuzita, gripa sau raceli.


2 comentarii :

  1. Multumesc mult pentru aceste solutii alternative si explicatia cauzelor subtile ale sinuzitei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma regasesc in aceasta descriere, am acum sinuzita maxilara, cu miror urat in.nara, nu trece cu nimic, desi iau augmentin de 9 zile, sunt disperata.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...